اجاره جت اسکی در کیش

جت اسکی اولین بار توسط کمپانی ژاپنی کاوازاکی به بازار عرضه شد . امروز جت اسکی یکی از مهیج ترین تفریحات آبی جزیره کیش به شمار می رود و در بین جوانان بسیار پرطرفدار است .

می توان گفت در بین تفریحات آبی کیش جت اسکی کمی مشکل تر به نظر می رسد . شتاب گیری ، سرعت و مانور پذیری بالا و  همچنین نبود یک سیستم توقف یا کاهش سرعت در اکثر جت اسکی ها و  همچنین عدم تعادل کافی هنگام دور زدن و در پیچ ها که بعضا موجب واژگون شدن جت اسکی می شود زمینه ساز این دشواری است . البته جای هیچ گونه نگرانی برای گردشگران تور کیش وجود ندارد زیرا پیش از استفاده توسط مربی کلوب دریایی به ایشان آموزش های لازم داده می شود .

اجاره کردن جت اسکی در کیش قوانین و مقرراتی دارد که گردشگران تور کیش قبل از این که جت اسکی اجاره نمایند می بایست فرم قوانین و شرایط استفاده از آن را به طور کامل مطالعه نمایید .

اجاره کردن جت اسکی در کیش برای افراد زیر 20 سال امکان پذیر نیست مگر آن که همراه مربی یا فرد دیگر بالای 20 سال باشند . لازم به ذکر است حداکثر 3 نفر می توانند سوار یک جت اسکی شوند و افراد سنگین وزن می بایست به تنهایی سوار جت اسکی شوند . ضمن آن که جت اسکی به خردسالان به جهت حفظ ایمنی ایشان اجاره داده نمی شود .

 

گردشگران تور کیش در هنگام استفاده از جت اسکی حتما باید جلیقه نجات داشته باشند . همچنین توجه نمایند که از محوطه مشخص شده به هیچ عنوان خارج نشده و از انجام هرگونه حرکات آکروباتیک مانند دور زدن سریع و یا بالا بردن بیش از حد جلوی جت اسکی یا اصطلاحا همان تک چرخ بپرهیزند . ضمن آن که می بایست ۱۰۰ متر با هر شی روی دریا فاصله داشته باشند و چنانچه شی شناوری مشاهده شد هیچ گاه از رو به روی آن عبور ننموده و سعی نمایند از پشت آن عبور کنند . در صورتی که احتمال برخورد با شی زیاد باشد باید ابتدا سرعت را کم کرده و سپس فرمان را به سمت دیگر بچرخانند .

گردشگران تور کیش هنگام استفاده از جت اسکی علاوه بر توجه به اشیای درون آب به هنگام دور زدن هم باید جانب احتیاط را رعایت نمایند و در سر پیچ ها دست خود را از روی گاز برداشته تا با سرعت کمی دور بزنند تا از واژگون شدن جت اسکی جلوگیری کنند . چناچه جت اسکی واژگون شد دست خود را از روی فرمان آن برداشته تا به حالت اولیه برگردد و سپس از پشت دوباره سوار آن شوند . توجه نمایید اگر دست خود را بر ندارید آب وارد موتور جت اسکی می شود .

گردشگران تور کیش می توانند با مراجعه به کلوب های دریایی کیش همچون دامون ساحلی و یا سی من نسبت به اجاره جت اسکی در کیش اقدام نمایند . البته به گردشگران تور کیش توصیه می شود قبل از استفاده از تفریحات کلوب های دریایی کیش حتما کوپن های تخفیفی که در برخی از آژانس های مسافرتی تور کیش ارائه می شود را تهیه نمایند تا قیمت استفاده از این تفریحات بسیار کمتر از قیمت اصلی برای ایشان تمام شود .