بازار جنت مشهد

در میان انواع مختلف و متعدد بازارها و مراکز خرید مشهد ، بازارهای قدیمی حال و هوایی متفاوت دارند . بازار جنت مشهد یکی از بازارهای کهن مشهد محسوب می شود .

بازار جنت مشهد یکی از بازار های روباز مشهد می باشد که به سبب نمای قدیمی و معماری خاص آن مورد توجه عابران قرار گرفته است و سالانه تعداد بسیاری از گردشگران و مسافران تور مشهد از آن بازدید می نمایند . بازار جنت مشهد در گذشته جزیی از محله‌ ای بزرگ به شمار می ‌آمد که در قسمت مرتفع و بلند شهر قرار داشته ، جایی که شامل ارگ شهر و محله حکومتی و اعیانی چهار باغ بوده است . خانه های این منطقه به سبب برخورداری از موقعیت اقتصادی خوبی که این منطقه داشت به مرور زمان به مراکز تجاری تبدیل شده اند . بازار جنت مشهد در خیابان جنت جنوبی که از خیابان چمران شروع شده است و به خیابان امام خمینی و باغ ملی منتهی می شود ، قرار دارد . در نظر داشته باشید این خیابان سنگ فرش شده است و ورود اتومبیل‌ ها به آن امکان پذیر نیست و گردشگران تور مشهد در صورتی که قصد داشته باشند با خودروی شخصی برای خرید به بازار جنت مشهد آیند ، می بایست خودروی خود را در خیابان‌ های اطراف پارک نمایند . البته با وسایل نقلیه عمومی هم می توان به راحتی خود را به بازار جنت مشهد رساند . برای این منظور می توان تاکسی گرفت و یا از متروی شهری استفاده نمود . گردشگران تور مشهد برای خرید پوشاک و یا کیف و کفش می توانند به بازار جنت مشهد مراجعه نمایند چرا که این بازار بیشتر محل عرضه انواع پوشاک و کیف و کفش می‌ باشد . فاصله بازار جنت مشهد تا حرم مطهر رضوی 20 دقیقه است و مسافران تور مشهد از طریق بازار جنت مشهد می توانند به حرم رفت و آمد کنند و در برنامه خود بازدید از بازار جنت مشهد را در قبل یا بعد از زیارت بگنجانند . همچنین بازار جنت مشهد دسترسی راحتی به مکان های تفریحی و یا اقامتگاه ها و هتل ها مانند هتل آسیا ، هتل پردیس و هتل زیتون دارد . شاید به توان گفت این مسائل در مجموع سبب شده است بسیاری از گردشگران و مسافران تور مشهد در طول سفر خود سری به این بازار بزنند و حتی بدون آن که از پیش قصدی داشته باشند برای خود یا عزیزانشان پوشاک و یا کیف و کفش تهیه نمایند .

شایان ذکر است بازار جنت مشهد در نزدیکی میدان سعدی یا همان فلکه سراب قرار دارد و جهت اطلاع گردشگران تور مشهد باید بیان داشت میدان و خیابان سعدی مشهد بورس فروش لوازم الکترونیک ، صوتی و تصویری می‌باشد . مسافران تور مشهد می توانند در صورت تمایل گشتی هم در این خیابان بزنند .

اگر خریدتان در بازار جنت مشهد طولانی شد و به درازا کشید و خسته و گرسنه شدید به دل خود بد راه ندهید که در بازار جنت مشهد رستوران های متعددی وجود دارد . رستوران هایی که غذا های خوشمزه ای هم دارند و گردشگران تور مشهد می توانند در رستوران های بازار جنت مشهد دل سیری از عزا در آورند و دوباره با نیروی مضاعف به بازارگردی خود ادامه دهند .