بازار فردوسی مشهد

بازار فردوسی مشهد یکی از مراکز خرید بزرگ شهر مشهد به شمار می رود که عملیات احداث آن در دی ماه سال 1386 آغاز گشت و سرانجام در اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید .

بازار فردوسی مشهد در انتهای سی متری طلاب نبش میدان مفتح واقع شده است . قرارگیری این مجتمع در محله طلاب با بهره مندی از موقعیت خاص شهری آن منطقه که منطقه ای در حال رشد بوده موجب شده است تا بازار فردوسی مشهد در حال تبدیل به بزرگ ترین مرکز تجاری شمال شرق مشهد باشد . گزافه گویی نخواهد بود اگر گفته شود بازار فردوسی مشهد به عنوان موتور توسعه محله طلاب عمل نموده و رونق روزافزون آن را سبب گشته است .علاوه بر این از مشخصه ها و ویژگی های بازار فردوسی مشهد می توان به نزدیکی و مجاورت به حرم مطهر امام رضا (ع) اشاره داشت که خود در رونق این بازار سهم به سزایی داشته است که به هیچ عنوان قابل انکار نیست .

 مساحت عرصه بازار فردوسی مشهد در حدود ۷۰۰۰ متر مربع با زیربنای تجاری در حدود 28000 متر مربع می باشد . بازار فردوسی مشهد در چهار طبقه ساخته شده است و دارای ۷۲۵ واحد تجاری  می باشد . تنوع زیاد در محصولات عرضه شده در بازار فردوسی مشهد به همراه قیمت مناسب کالا ها و اجناس موجب استقبال گردشگران تور مشهد از این مجتمع تجاری شده است . در طبقه منفی یک بازار فردوسی سیسمونی نوزاد و لباس کودک و در طبقه همکف پوشاک آقایان و بانوان عرضه می گردد ، طبقه اول بورس مانتو و روسری است و در طبقه دوم لوازم عروس و داماد ، ساعت ، بدلیجات ، طلا و جواهر به چشم می خورد . البته واحد های مواد غذایی و سوغات هم در بین طبقات وجود دارند .

 بازار فردوسی مشهد با 3 ورودی متناسب با شریان های اصلی پیرامون مشهد از کلیه نقاط شهر به سهولت در دسترس می باشد و گردشگران و مسافران تور مشهد با وسایل حمل و نقل عمومی شهری به راحتی می توانند به آن دست یابند همچنین چنانچه گردشگران تور مشهد تمایل داشته باشند با خودروی شخصی به بازار فردوسی مشهد مراجعه نمایند نگرانی از بابت جای پارک نخواهند داشت زیرا فضایی در مقابل مجتمع به این منظور در نظر گرفته شده است که متعلق به خود بنا بوده و در اختیار مراجعین قرار دارد . البته در زمان های اوج خرید مانند ایام آخر سال و یا فصل شروع مدارس ممکن است با مشکل کمبود فضای پارکینگ مواجه شوید .  بازار فردوسی مشهد از معماری مدرن و منحصر به فردی برخوردار است و دارای نمایی مدرن و لوکس می باشد که ترکیبی از کامپوزیت و شیشه است . همچنین در بازار فردوسی مشهد به منظور زیبایی بصری فضای داخلی مجتمع از عناصر زیبایی و تزئینات داخلی مانند نقاشی هایی برگرفته از شاهنامه فردوسی ، استفاده شده است .

بازار فردوسی مشهد دارای امکانات رفاهی مختلف از قبیل دنیای بازی جهت سرگرمی کودکان ، کافی شاپ ، نمازخانه و سرویس رفت و برگشت رایگان ویژه هتل ها می باشد . خلاصه کلام این که در بازار فردوسی مشهد هر آنچه برای تبدیل یک خرید معمولی به یک تفریح و سرگرمی خانوادگی نیاز است ، فراهم می باشد تا اوقات خوشی برای تمام اعضای خانواده شکل گیرد .