بازار هفده شهریور مشهد

مراکز خرید و بازارهای اطراف حرم مطهر رضوی همواره از رونق خوبی برخوردار بوده اند . بازار هفده شهریور مشهد هم از این قاعده تبعیت کرده و مورد اقبال و توجه مجاوران و زائران قرار دارد .

یکی از معروف ترین مکان هایی که در شهر مشهد به خرید پوشاک ارزان معروف می باشد خیابان هفده شهریور است . در خیابان هفده شهریور چندین پاساژ و مرکز خرید لباس مشغول فعالیت هستند و میدان هفده شهریور و کاروانسرا های اطراف آن پر است از بازارچه های کلی فروشی . به عبارتی بازار هفده شهریور مشهد شامل تعداد زیادی پاساژ و فروشگاه های لباس است که هر ساله بر تعداد آن ها افزوده می شود . پاساژ های بزرگی که هر کدام در حدود 100 تا 150 مغازه را در بر دارند مانند پاساژ افشار ، پاساژ حریر و پاساژ آسیا . مسافران تور مشهد می توانند در بازار هفده شهریور مشهد انواع پوشاک مردانه، زنانه ، بچه گانه ، لباس زیر ، مانتو و روسری و لباس های مجلسی را خریداری نمایند  .شایان ذکر است انتهای بازار رضا به بلوار هفده شهریور می رسد .

گردشگران تور مشهد چنانچه به دنبال مرکز خرید و پاساژ در مشهد هستند که بتوانند در آن لباس و پوشاک ارزان خرید نمایند ، بازار هفده شهریور مشهد پیشنهاد خوبی خواهد بود . اجناس بازار هفده شهریور مشهد معمولا نسبت به دیگر مراکز خرید مشهد ، پایین تر است ، با وجود آن که کیفیت همان کیفیت می باشد . حضور عمده فروشی ‌های پوشاک مشهد از گذشته در بازار هفده شهریور مشهد باعث شده بیشتر اجناس عرضه شده در بازار هفده شهریور قیمت مناسبی داشته باشند . البته قیمت ها معمولا در مجتمع های مختلف بازار هفده شهریور مشهد ممکن است اختلاف داشته باشند که آن هم به نظر می رسد به دلیل اجاره مغازه ها و کرایه های متفاوتی است که فروشنده ها می دهند ، باشد . بنابراین لازم است قبل از خرید کمی پرس و جو کرده و قیمت ها را مقایسه کنید .

گردشگران و مسافران تور مشهد در نظر داشته باشند در نزدیکی خیابان هفده شهریور ، خیابان عنصری قرار دارد و در آن جا هم چندین لباس فروشی وجود دارد که گفته می شود انواع پوشاک را با قیمت مناسب ارائه می دهند . همچنین در سی متری طلاب هم قیمت لباس ها مناسب است به خصوص مانتو ، این خیابان هم از بازار هفده شهریور مشهد دسترسی راحتی خواهد داشت . بنابراین اگر جزو آن دسته افرادی هستید که در زمان خرید مشتاق اند مغازه های متعددی را  بالا و پایین کنند و گستره انتخابی بیشتری داشته باشند ، قطعا در این محدوده خواست شما تامین خواهد شد .

 تا مدت ها یکی از دغدغه های شهروندان و مسافران تور مشهد نبودن پارکینگ مناسب در خیابان های اطراف حرم و مشکل ترافیک و نبود جای پارک کافی بود . از سال 91 با افتتاح بزرگ ترین پارکینگ طبقاتی مشهد در میدان هفده شهریور و انتهای بازار امام رضا ، با ظرفیت 2100 خودرو ، این مشکل برطرف شده است . در حال حاضر گردشگران تور مشهد که تمایل دارند جهت تردد در شهر از خودروی شخصی استفاده نمایند هنگام مراجعه به بازار هفده شهریور مشهد بابت جای پارک و امنیت خودروی خود نگرانی نخواهند داشت .