بازار گوهرشاد مشهد

در میان مراکز خرید و بازار های مختلف و متعدد شهر توریستی مشهد که بازار گوهرشاد مشهد نام شناخته شده ای است .

خرید کردن برای بسیاری از افراد لذت بخش است و اقدامی مفرح تلقی می شود . از همین رو خرید یکی از جذابیت های سفر به شمار می رود . بازار گوهرشاد مشهد یکی از مراکز خریدی است که مسافران و گردشگران تور مشهد می توانند برای تهیه سوغات و خرید به آن مراجعه کنند . این بازار یکی از بازار های معروف و قدیمی شهر مشهد محسوب می شود . بازار گوهرشاد مشهد در حاشیه بلوار شهید صادقی ، بین میدان راهنمايی و چهار راه ششصد دستگاه نرسیده به خیابان اسفندیانی واقع شده است . مساحت بازار گوهرشاد مشهد  در حدود 2100 متر مربع و زیر بنای آن در طبقه هم کف 1445 متر مربع و طبقه پایین 720 متر مربع می ‌باشد . زمین بازار گوهرشاد مشهد جزء موقوفات بانوی بزرگوار گوهرشاد بوده است و در سال 1368 توسط اداره ‌کل اوقاف خراسان رضوی بنیان گذاشته شد و سه سال بعد از آن در سال 1371 فعالیت خود را آغاز نمود . بازار گوهرشاد مشهد دارای سالن ‌های عریض و 84 باب مغازه است که در طبقات پراکنده شده اند .

در بازار گوهرشاد مشهد تنوع اجناس و کالا به چشم می خورد و گردشگران و مسافران تور مشهد می توانند انواع لوازم برقی و خانگی ، بلور و کریستال ، پارچه ، عطر و ادکلن ، کفش ، سیسمونی نوزاد ، لوازم‌التحریر و گرافیک ، اسباب بازی و انواع سوغات مشهد را تهیه نمایند . بازار گوهرشاد مشهد به واسطه اجناس جدید و با کیفیت معروف است و به عنوان بورس لوازم خانگی ، بلور و کریستال و سرویس قابلمه در بین مردم شناخته می شود . البته نا گفته نماند قیمت اجناس در بازار گوهرشاد مشهد کمی بالا است . از جمله تسهیلات رفاهی بازار گوهرشاد مشهد نمازخانه‌ ، عابر بانک ، آبخوری و سرویس بهداشتی می باشد .

شاید بارز ترین و مهم ترین ویژگی بازار گوهرشاد مشهد نزدیکی و مجاورت آن به حرم مطهر امام رضا (ع) و مسجد گوهرشاد باشد . بسیاری از مراجعان بازار گوهرشاد مشهد افراد گذری هستند یعنی زائران و مسافران تور مشهد که قبل و یا بعد از زیارت سری هم به این بازار می زنند . مزیت این نزدیکی برای افرادی که با خودروی شخصی سفر ننموده اند و تمایل ندارند زمان خود را در راه رسیدن به مراکز خرید از دست دهند بیشتر مشهود است . به ویژه آن دسته از مسافران تور مشهد که بیشتر به قصد زیارت به مشهد الرضا عزیمت کرده اند و خوب تمایل دارند سوغاتی هم از مشهد برای خود و عزیزانشان تهیه کنند . مسافران و گردشگران تور مشهد که می خواهند به بازار گوهرشاد مشهد مراجعه کنند در نظر داشته باشند ، این بازار یکسره باز نیست و ساعت کاری آن در طول هفته صبح ها از ساعت 10 تا 13:30 و بعد از ظهر ها از ساعت 16:30 تا 22 شب می باشد . یاد آور می شود این بازار روز های جمعه به صورت نیم روز از ساعت 10 صبح تا 13:30 بعد از ظهر باز است .