سیرک بین المللی کاردینالی مشهد

سیرک ها در جهان از قدمت زیادی برخوردارند و البته سال ها است که در کشور ما هم رواج یافته اند . سیرک بین المللی کاردینالی مشهد قادر است با اجراهای شاد و موزیکال ساعات مفرحی را برای گردشگران تور مشهد رقم بزند .

اولین کسانی که واژه سیرک را به کار بردند رومیان بوده اند . در آن زمان به محوطه وسیعی که محل نمایش‌ های مهیج مانند اسب دوانی و مسابقه ارابه رانی و کشتی بود سیرک گفته می‌شد . نوع امروزی سیرک از سدهٔ ۱۷۰۰ میلادی شروع به فعالیت نموده ‌است و در آن از شعبده باز ، دلقک ، آکروبات باز و همه نوع حیوان رام شده و حتی شیر و خرس هم استفاده می‌شود .

اولین سیرک های مدرن در فضای آزاد با تعداد محدودی از صندلی برگزار می شدند اما از اواسط قرن نوزدهم سیرک ها در چادر های سنتی که به Big Tops معروف هستند برگزار شدند . این چادر ها به رایج ترین مکان برای اجرای سیرک تبدیل شدند تا جایی که تا به امروزه هنوز پا برجا هستند .

در کنار تمام جاذبه های گردشگری گوناگون شهر مقدس مشهد ، برای سیرک باید جایگاه ویژه ای در نظر گرفت . چرا که برنامه های آن هم مهیج است و هم متنوع .

 سیرک بین المملی کاردینالی با هنرنمایی هنرمندان اروپایی از کشور های پرتغال ، هلند ، فرانسه ؛ هنرمندان آفریقایی از کنیا و همچنین هنرمندان ایرانی همه روزه پذیرای گردشگران تور مشهد می باشد . این سیرک در ابتدای جاده شاندیز و روبروی موج های خروشان واقع شده است .

 

سانس ها و بلیط های سیرک بین المللی کاردینالی محدود است از همین رو گردشگران تور مشهد چنانچه علاقمند به بازدید از سیرک هستند می بایست در اسرع وقت برای تهیه بلیط اقدام نمایند . گردشگران و مسافران تور مشهد می توانند از طریق سایت ایران سیرک و یا گیشه خود سیرک بلیط تهیه کرده و از اجرا های شاد و مهیج سیرک بین المللی کاردینالی لذت ببرند . شایان ذکر است سالن اجرا دارای جایگاه عمومی با ظرفیت 1000 نفر ، جایگاه اختصاصی با ظرفیت 104 نفر و جایگاه ویژه با ظرفیت 35 نفر است . بدیهی است قیمت بلیط جایگاه های مختلف متفاوت خواهد بود .

سیرک بین المللی کاردینالی هر روز در دو سانس از ساعت 19 الی 21 و از ساعت 22 الی 24 به اجرای برنامه خواهد پرداخت . برنامه سیرک متنوع بوده و شامل چرخ مرگ ، بندبازی ، آکروبات پلاستیک ، سیلک آکروبات ، لیزرشو ، نردبام مرگ و دلقک می باشد . گردشگران تور مشهد می توانند از اجرای زیبا و مهیج هنرمندان سیرک در محیطی گرم و شاد لذت برده و ساعاتی را با نشاط و هیجان سپری نمایند .