فلای برد در جزیره کیش

فلای برد چند سالی است به عنوان وسیله تفریح در دسترس عموم قرار گرفته است . گردشگران تور کیش هم می توانند این ورزش مهیج را تجربه کنند . ورزشی که احتیاج به عکس العمل ، قدرت تصمیم گیری و سرعت بالایی دارد .

برای بسیاری از مردم نه فقط پرواز شاید حتی تصور معلق ماندن بین زمین و آسمان هم جذاب و وسوسه برانگیز باشد . امروز دیگر تجربه این وضعیت دور از ذهن نیست . علاقمندان به هیجان می توانند این وضعیت را در تور کیش تجربه کنند . این امر به کمک وسیله ای با اتصال به جت اسکی ، با پمپاژ و فشار آب محقق می شود . این وسیله فلای برد نام دارد که توسط شلنگ 18 متری نیروی محرکه لازم را از جت اسکی به نازل های زیر تخته خود منتقل می کند . اگر چه این وسیله در ابتدا در مسابقات جهانی اسکی در چین مورد استفاده قرار گرفت ولی چند سالی است به عنوان وسیله تفریح در دسترس عموم قرار گرفته است . بسیاری از گردشگران و مسافران تور کیش که با قصد تفریح پا به جزیره کیش می گذارند این تفریح مفرح و مهیج را از دست نمی دهند .

 

باید خاطر نشان نمود فلای برد ورزشی است که احتیاج به عکس العمل ، قدرت تصمیم گیری و سرعت بالایی دارد و گردشگران تور کیش باید هنر حفظ تعادل بر روی آب و یا گاهی داخل آب را داشته باشند . گردشگران تور کیش با کمی تمرین می توانند این مهارت را کسب کرده و حرفه ای تر ها حتی می توانند با فلای برد حرکات نمایشی هم انجام دهند . باز هم یادآور می شویم حرفه ای تر ها ! چرا که حفظ تعادل در آن بالا سخت و دشوار بوده و حسی شبیه به فرار از جاذبه زمین به شخص دست خواهد داد . در عین حال هیجان فلای برد به قدری زیاد است که در صورت نداشتن هیچ مهارتی باز هم از آن بی بهره نخواهید بود .

فلای برد قابلیت نصب به تمامی مدل های جت اسکی اعم از یاماها ، کاوازاکی و سی دو را دارا می باشد . این وسیله ورزشی مفرح قابل استفاده در استخرها ، کلوب های دریایی ، اسکله های تفریحی و دریاچه ها می باشد . گردشگران تور کیش اگر حرفه ای نبوده و یا هیچ تجربه ای از پیش نداشته باشند جایی برای نگرانی وجود ندارد چون قبل از استفاده از فلای برد ، به گردشگران علاقمند آموزش نیم ساعته داده می شود . برای آموزش دوره های مبتدی و مقدماتی ، حداقل عمق مورد نیاز دو متر و نیم می باشد و در صورتی که قصد گذراندن دوره های پیشرفته و شیرجه زدن به داخل آب را داشته باشید حداقل عمق باید چهار الی شش متر باشد . لازمه داشتن مجوز برای استفاده از فلای برد پیشرفته ، بیست ساعت کار کردن با فلای برد مبتدی است . تفاوت این دو نوع فلای برد در یک کیت الکترونیکی است افرادی که در این ورزش حرفه ای تر هستند این کیت را به برد خود می افزایند و نازل های تعادلی دست را حذف می کنند در حالت مبتدی دو نفر برای این ورزش نیاز است یک نفر رایدر که دستگاه بلای بورد به او متصل است و نفر دیگر سوار بر جت اسکی که نقش اپراتور را دارد و فشار و توان آب خروجی را کنترل می کند .

از آن جا که این ورزش تجربه ای متفاوت از تاثیرات زیاد ترشح آدرنالین می باشد به گردشگران تور کیش توصیه می شود در سفر خود به جزیره زیبای کیش حتما آن را امتحان نمایند . مسافران تور کیش به منظور استفاده از فلای برد تفریحی می بایست خود را به سایت تفرحی جزیره کیش برسانند .