مجتمع الماس شرق مشهد

در شهر گردشگر پذیر و بزرگی چون مشهد مراکز خرید و بازارها تنوع زیادی دارند . اما بعضی از آن ها بسیار معروف اند و شاید حیف باشد که تا مشهد آمد و سری به آن نزد مانند مجتمع الماس شرق مشهد .

مجتمع الماس شرق مشهد در انتهای بلوار خیام شمالی ، منطقه تجاری-گردشگری سپاد قرار گرفته است . در این منطقه بازار کاوه و بازار خیام نیز واقع شده ‌است . طراحی و ساخت مجتمع الماس شرق مشهد توسط خلیل سهرابیان ، از سال ۱۳۸۰ شروع شد و در سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسید . مجتمع الماس شرق مشهد در زمینی به مساحت در حدود26000 مترمربع و با زیربنای در حدود۱۱۰ هزار مترمربع و در ۶ طبقه ساخته شده است و شامل ۱,۲۳۸ واحد تجاری است . مجتمع الماس شرق مشهد در میان گردشگران تور مشهد بسیار محبوب است و دلیل این محبوبیت امکان همزمان خرید و تفریح می باشد . تنوع اجناس در مجتمع الماس شرق مشهد بسیار بالا است و مسافران و گردشگران تور مشهد می توانند بنابر سلیقه و علاقه خود ، انواع سوغات ، صنایع دستی ، پوشاک ، محصولات آرایشی ، ساعت ، نقره و بدلیجات ، کیف و کفش ، لوازم خواب ، انواع لوازم خانگی ، ظروف و کریستال ، کامپیوتر و تلفن همراه را تهیه نمایند .

مجتمع الماس شرق از لحاظ ایمنی و استاندارد در سطح مناسبی است و معماری آن تلفیقی از معماری مدرن و سنتی می باشد . سازه مجتمع الماس شرق مشهد  ترکیبی از بتن و فلز است و در قسمت بالای مجتمع ، الماسی به قطر ۵۰ متر طراحی شده است . این امر باعث شده تا مجتمع الماس شرق مشهد یکی از خاص‌ ترین مراکز خرید مشهد محسوب شود . نماسازی و پوشش سقف مجتمع تلفیقی از سبک اسلامی و مدرن به صورت ترکیبی شیشه ، سنگ بایرامیکس و الکوباند است . نقشه مجتمع الماس شرق مشهد به این صورت است که یک وید مرکزی تمام طبقات را به هم ارتباط می‌دهد . راهرو حلقوی این مجتمع طوری طراحی شده که بدون گذر از پله‌ های زیاد به طبقه بعد برسید . استفاده از شیب ۳% برای راهرو میانی موجب شده که با راه رفتن در سالن ، رسیدن به طبقه های بالایی محسوس نباشد .

آب نمای جامپینگ یکی از زیباترین قسمت های مجتمع الماس شرق مشهد می باشد که در مرکز آن قرار دارد و رقص آب ها و هارمونی رنگ های آن هر بیننده ای را مجذوب خود می کند . از دیگر جاذبه های مجتمع الماس شرق مشهد می توان به آکواریوم های مختلف آبی اشاره کرد که ده ها ماهی مختلف و زیبا را در خود جای داده است . اگر علاقه مند هیجان هستید سینمای 5 بعدی مجتمع الماس شرق مشهد به خوبی این شرایط را محقق خواهد کرد . همچنین سرزمین عجایب، مکانی پر از شور و نشاط برای کودکان خواهد بود البته اگر کمی سرزنده باشید و کودک درونتان فعال ، به روی خود شما هم همین تاثیر را خواهد داشت . همچنین عکاسخانه سنتی مجتمع الماس شرق مشهد امکان ثبت لحظات با لباس های محلی را برای گردشگران تور مشهد فراهم نموده است . مجتمع الماس شرق مشهد دارای چندین رستوران سنتی و فست فود و کافی شاپ است که گردشگران تور مشهد می توانند در صورت تمایل از خدمات آن بهره مند گردند . سالن نمازخانه و سالن اجتماعات از دیگر امکانات و خدمات مجتمع الماس شرق مشهد می باشند .

گردشگران تور مشهد چنانچه قصد داشته باشند با خودروی به مجتمع الماس شرق مشهد مراجعه نمایند از بابت جای پارک جای نگرانی نخواهند داشت چرا که مجتمع الماس شرق مشهد  دارای پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 1300 خودرو می باشد . در نظر داشته باشید ساعت کاری مجتمع الماس شرق مشهد همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۹ صبح الی ۱۱ شب می باشد .