معرفي قديمي ترين هاي جزيره كيش

اولین ها در کیش

جزيره زيباي كيش كه امروزه به قطب مهم گردشگري در ايران و حتي جهان بدل شده است قديمي ترين جزيره در خليج فارس محسوب ميگردد. در دو سال اخير با توجه به روند جهشي نرخ ارز در بازار ايران مردم تمايل بيشتري براي مسافرتهاي داخلي دارند و در اين راستا جزيره زيباي كيش را بدليل تفريحات آبي و برگزاري كنسرت ها وجنگ هاي شاد ، خريد و... برترين گزينه سفر ميدانند . در اين مطلب بصورت خلاصه با اولين وقديمي ترين هاي جزيره كيش آشنا ميشويم .                                      

قديمي ترين هتل در كيش : هتل پنج ستاره شايان است كه در سال ١٣٥٤ بدستور محمد رضا شاه پهلوي تاسيس گرديد . اين هتل كه از موقعيت مكاني خوبي برخوردار است روبروي اسكله تفريحي واقع شده و به دليل مجاورت با دريا داراي چشم انداز بسيار زيبايي است .                                  

قديمي ترين رستوران در كيش : رستوران شاندير صفدري از قديمي ترين رستورانها در كيش است و همچنان از با كيفيت ترين رستورانهاست . شعبه اصلي اين رستوران در مشهد است و شيشليك هاي اين رستوران از پرطرفدارترين غذاها در آن است .     

سفر بخیر       

  قديمي ترين بازار در كيش : بازار پرديس يك و بازار ونوس و بازار عربها در جزيره كيش قديمي ترين بازارهاي كيش به شمار مي آیند.                                             

قديمي ترين تفريحات در كيش : اسكله تفريحي كيش كه به اسكله قديم هم معروف است در مجاورت هتل شايان از قديمي ترين مراكز فعاليت كلوپها و تفريحات دريايي است كه براي ماهيگيري نيز محل مناسبي است . البته كازينو كه درحوالي اسكله تفريحي قرار دارد از سال ١٣٤٩ و در زمان پهلوي تاسيس گرديده و بعلت نزديكي به دريا قراربود كه مونت كارلوي خاورميانه گردد . اين كازينو محلي براي خوشگذراني ثروتمندان منطقه و درباريان پهلوي و شيوخ عرب به شمار مي آمد و تمام متصديان ميزهاي اين كازينو اهل اروپا و افريقاي جنوبي بودند.