نمایشگاه بین المللی مشهد

نمایشگاه جایگاهی برای رویایی ارائه کنندگان و بازدیدکنندگان در مقیاس جهانی است که با کنشهای سازمان یافته و هماهنگ امکان داد و ستد کالاها، خدمات و اطلاعات را تسهیل می نماید .

نمایشگاه بین‌المللی مشهد که در سال 1372 تأسیس گشت و از سال 1377 مورد بهره برداری قرار گرفت ، از پیشگامان صنعت نمایشگاهی در خاورمیانه به شمار می رود . نمایشگاه بین المللی مشهد با تعهد به خدمات رسانی بهینه در بازار های داخلی و خاجی ، مجموعه نمایشگاهی و همایشی خود را در سطح جهانی عرضه و با بهره گیری از تسهیلات فنی پیشرفته و خدمات تخصصی طیف گسترده ای از نمایشگاه ها را برگزار می نماید .

هدف نمایشگاه بین المللی مشهد تسهیل توسعه صنعت نمایشگاهی ایران و ترویج تبادل و رقابت نمایشگاهی می باشد که به خوبی در جهت تحقق آن گام برداشته است  . نمایشگاه بین المللی مشهد با بهره‌گیری از محیط مناسب ، تجهیزات پیشرفته و کارکنان متخصص ، متضمن ارائه خدمات به نحو مطلوب و شایسته بوده و برای برگزاری هر نوع رویدادی و در هر مقیاسی مکانی ایده آل به نظر می رسد .

آژانس مسافرتی

 این مرکز با توسعه و اصلاح ساختار ها بر کیفیت خدمات نمایشگاه ها افزوده و در جهت گسترش همکاری های بین المللی می کوشد تا جایی که هر ساله میزبان بیش از 40 نمایشگاه ملی و بین ‌المللی با مشارکت کنندگانی از بیش از 20 کشور جهان بوده  و در پی آن زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی تور مشهد با هدف بازدید از نمایشگاه هایی با موضوعات متنوع را فراهم آورده است . نمایشگاه ها و همایش هایی با موضوعاتی همچون ساختمان ، خودرو ، کامپیوتر ، لوازم خانگی و گردشگری که هر ساله به ‌طور منظم برگزار می‌شوند و از بزرگ ترین نمایشگاه های کشور محسوب می شوند.

نمایشگاه بین المللی مشهد با مساحت 600 هزار مترمربع پذیرای بازدیدکنندگان از شهر مشهد و مسافران تور مشهد است که تا کنون فاز یک آن با فضای مفید نمایشگاهی به وسعت 250 هزار مترمربع بهره برداری شده ‌است . فضای مسقف آن به وسعت 20 هزار مترمربع و فضای باز مفیدآن 20 هزار مترمربع می باشد . همچنین فضای سبز به وسعت 80 هزار مترمربع محیطی دلکش با چشم اندازی زیبا را برای مراجعین از دیار مشهد و یا مسافران تور مشهد مهیا نموده است . شایان ذکر است سالن‌ ها و سایت های نمایشگاهی فضای باز به نحوی طراحی شده اند كه انتقال كالا ها ، وسایل نقلیه و وسایل نمایشگاهی به سادگی انجام شود .

نمایشگاه بین المللی مشهد با مدیریت متخصص و حرفه ای خود مكانی چند منظوره برای برگزاری نمایشگاه ها ، همایش ها و مراسم مختلف می باشد كه با طراحی پیشرفته پاسخگوی نیاز های غرفه داران و بازدیدكنندگان داخلی و خارجی می‌باشد به طوری که سالانه میزبان بیش از 3 میلیون نفر بازدیدکننده است .