نمایشگاه دائمی محیط زیست مشهد-تور مشهد

طبیعت و محیط زیست ، موهبتی خدادادی است که شامل مجموعه موجودات زنده ، منابع و عوامل و شرایط هماهنگی که در اطراف هر موجود زنده وجود دارد می شود.نمایشگاه دائمی محیط زیست مشهد یکی از جاذبه های گردشگری مشهد برای تور مشهد می باشد.

مسافران و گردشگران  تور مشهد که تمایل دارند حیوانات بومی و مهاجر این منطقه را مشاهده نمایند و با آن ها آشنا شوند می توانند به نمایشگاه دائمی محیط زیست مشهد واقع در بلوار وکیل آباد مشهد سری زده و از نمونه های تاکسیدرمی شده از انواع حیوانات و پرندگان موجود در این شهر سر فرصت و با حوصله بازدید نمایند .

نمایشگاه دائمی محیط زیست در ساختمان اصلی اداره کل محیط زیست استان خراسان در سال 1378 به مساحت حدود 300 متر مربع افتتاح شده است .  بیشترین بخش نمایشگاه را نمونه های تاکسیدرمی پرندگان تشکیل داده است و شامل پلیکان ، قرقاول ، باز ، عقاب ، باکلان درنا ، هویره ، لاشخور ، مرغ عشق ، مینا ، حواصیل و  چندین گونه دیگر از پرندگان است . در بخش دیگر نمایشگاه تاکسیدرمی پستانداران ایران مثل یوز پلنگ طبس ، پلنگ درگز ، خانواده گارسانان ، همچون گوزن می باشد . همچنین انواع شاخ حیوانات ، اسکلت بعضی از جانوران و پرندگان مثل بزمچه و فلامینگو در این نمایشگاه به چشم می خورد . بخش دیگری از نمایشگاه دائمی محیط زیست به سخت تنان دریایی مثل حلزون ، صدف ، ستاره دریایی و بعضی فسیل ها اختصاص دارد که می تواند برای گردشگران و مسافران تور مشهد جالب توجه باشد .

این نمایشگاه برای آموزش و آشنایی نوجوانان با گونه های جانوری گوناگون می تواند بسیار مفید باشد از همین جهت می تواند برای بازدید در تور مشهد دانش آموزی گزینه بسیار مناسبی باشد تا نوجوانان آنچه در کتب درسی خود می خوانند از نزدیک مشاهده نموده و به صورت بصری بیاموزند .

یاد آور می شود نمایشگاه دائمی محیط زیست همه روزه از ساعت  8 صبح تا 15 بعد از ظهر پذیرای گردشگران علاقمند به محیط زیست تور مشهد می باشد ..  

 

با در نظر داشتن این مسئله که حفیظ یکی از صفات خداوند است برازنده است هر یک از افراد جامعه خود را به این صفت آراسته و در حفظ محیط زیست کوشا باشند  و در هر مکان و موقعیتی نگه دارنده و پاسدار امانت ها و نعمت ها از جمله گونه های جانوری متنوع و متعدد محیط پیرامون خود بوده تا دیگر شاهد قرار گرفتن در خطر انقراض گونه ای خاص از جانداران نباشیم .