پارک وحدت مشهد

مشهد که یکی از شهر های توریستی کشور محسوب می شود ، دارای پارک های متعدد و متنوع است . در این بین پارک وحدت مشهد بزرگ ترین پارک این شهر توریسم پذیر است که فاصله اندکی هم با حرم مطهر امام رضا (ع) دارد .

در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) یکی از بزرگ ترین پارک های شهر مشهد قرار دارد . این پارک با نام پارک وحدت مشهد همواره تعداد زیادی از مسافران تور مشهد را به سوی خود جذب می نماید .

پارک وحدت مشهد با وسعت 20 هکتار در حاشیه بلوار وحدت در تقاطع بلوار ولایت ، در قسمت شرقی شهر مشهد مقدس واقع شده است . این پارک در سال ۱۳۴۵ شمسی بنا شد و از آن زمان تا کنون قسمت های مختلف فرهنگی ، ورزشی و تفریحی به آن افزوده شده است و در حال حاضر هم  امکانات جدیدی دیگری در دست احداث می باشد .

سال های پیش ، از این پارک به منظور برگزاری نماز جمعه استفاده می شده اما اکنون با طراحی جدید محلی برای استراحت و تفریح گردشگران تور مشهد به شمار می رود . فاصله بلوار وحدت مشهد تا حرم امام رضا (ع) ۹ دقیقه با ماشین و ۱۶ دقیقه پیاده روی می باشد      .

پارک وحدت مشهد با برخورداری از فضای سبز ، دریاچه مصنوعی ، آب نما و آبشار ، تئاتر و سینما های تابستانی  و امکانات ورزشی از جمله سکو های تنیس روی میز ، شطرنج ، زمین های ورزشی و زمین اسکیت و همچنین امکانات رفاهی مانند پارکینگ ، اغذیه فروشی ، مرکز فروش مطبوعات و مرکز بهداشت یکی از جاذبه های تفریحی تور مشهد محسوب می شود .

 

مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) توسط اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پارک احداث گشته و  کتابخانه ، فرهنگسرا و مراکز فعالیت های فرهنگی و هنری هم در داخل وجود دارد که با رویکرد گسترش فرهنگ زیارت در زائرین تور مشهد و با هدف برنامه ریزی ، تدوین و اجرای طرح های کاربردی و جامع به فعالیت می پردازند . نمایشگاه مفهومی زیارت ، نمایشگاه تجلی آفتاب ، فروشگاه فروش محصولات فرهنگی زائر ، نمایشگاه حالات و احوالات یازده شخصیت بر جسته معاصر در زیارت حضرت رضا (ع) و کبوترانه ویژه کودکان از بخش های فرهنگی پارک وحدت مشهد  هستند .  

گلکاری و درختکاری مناسب و حوض های با صفا  در کنار  تجهیزات و امکانات تفریحی و موقعیت مناسب استقرار پارک موجب شده پارک وحدت مشهد همواره محلی مناسب جهت استراحت و تفرج مجاوران و زائران تور مشهد باشد . به ویژه آن که  با وجود دریاچه مصنوعی و آب نما و آبشاری زیبا ، در فصل تابستان این پارک جلوه و جذابیت بیشتری در نزد گردشگران تور مشهد دارد .