غواصی در آب های جزیره کیش

در زیر آب های نیلگون خلیج فارس ، دنیایی دیگر در حرکت و تکاپو است. انواع مختلف گیاهان و آبزیانی که شاید از نزدیک دیدن آن ها بیشتر شبیه یک رویا باشد.

بدون تردید غواصی در آب های جزیره کیش یک تجربه منحصر به فرد و فراموش نشدنی در تور کیش است . برای هر فرد حتی آن هایی که غواص حرفه ای نیستند نظاره کردن حیات زیر آب شگفت انگیز خواهد بود . آن هم در خلیج فارس که مملو از انواع ماهی های زینتی و رنگی است . ضمن آن که برای غواصی کردن قطعا آب های جزیره کیش به دلیل وجود مرجان هایی که آب را شفاف می سازند گزینه بسیار مناسبی است .

ghavasi dar kish

گردشگران و مسافران تور کیش بدون نیاز به برخورداری از مهارتی خاص و تنها با گذراندن یک جلسه آموزشی به مدت بیست دقیقه می توانند غواصی در آب های جزیره کیش را تجربه نمایند و از تماشای دنیای زیر آب از نزدیک لذت ببرند چرا که سایت های کم عمق این جزیره برای غواصی اشخاص مبتدی بسیار مناسب است .

غواصی در آب های کیش

نکته قابل تأمل دیگر آن که غواصی در آب های جزیره کیش در تمامی طول سال امکان پذیر بوده و گردشگران تور کیش در هر زمان که به جزیره سفر نمایند می توانند سفری هم به اعماق خلیج فارس داشته باشند .

سایت های غواصی جزیره کیش

سایت های متعددی در جزیره کیش برای غواصی در آب های جزیره کیش وجود دارد .

  •  سایت های بیگ کورال
  •  ژوراسیک
  • پارک ساترن كرک یا شكاف جنوبی
  • كشتی داما
  • کلبه هور
  • کشتی یونانی
  • سمبارون

 سایت های غواصی جزیره کیش هستند که هر کدام ویژگی های خود را دارند .

 

 سایت های بیگ کورال ، ژوراسیک که در شرق جزیره قرار دارند ، دارای اکوسیستم غنی بوده و از تنوع فراوانی از آبزیان برخوردار اند عمق این دو سایت به هنگام مد کامل متجاوز از 6 تا 8 متر و هنگام جزر کامل کمتر از 5 متر است .

سایت پارک ساترن كرک به دلیل دوری نسبی ، كمتر مورد توجه گردشگران تور کیش قرار می گیرد . این ریف در 3 مایلی جنوب جزیره واقع گشته و از شكافی تشكیل شده است كه تا عمق 22 متری ادامه می یابد

كشتی داما ، کشتی باربری سنگالی بوده كه در عمق 33 متری آب های جنوب شرقی كیش و در فاصله 4 مایلی از جزیره آرمیده است و تبدیل به زیستگاهی مصنوعی برای آبزیان و همچنین سایت جدیدی برای غواصی شده است . از آبزیان این منطقه می توان به خفاش ماهیان ، باراکودا ، انواع سنگسر ، سرخو و  اژدرماهیان اشاره نمود .

غواصی در کیش

دو سایت کلبه هور و کشتی یونانی از نقاط مساعد غواصی در جزیره کیش و به خصوص به هنگام وزش بادهای شرقی که غواصی در سواحل شرقی جزیره کیش را نامساعد می نماید می باشند  . سایت کلبه هور در غربی ترین دماغه جزیره کیش و در مکانی به همین نام واقع شده است و عمق آن از شمال به جنوب بیشتر گردیده و تا 8 متر هم ادامه می یابد . اما سایت کشتی یونانی کمتر از سایت های دیگر مورد توجه گردشگران تور کیش واقع شده است .

سایت سمبارون هم در غرب کیش بین دو جزیره کیش و هندورابی قرار دارد که البته جریان آب در آن نسبتا شدید است و عمق آن بین 10 تا 12 متر می باشد .

ویدیویی از غواصی در آب های سواحل کیش